0’lı yıllarda sektörel fuarları görmek, izlemek için yurtdışı fuarları takip eder, aylar öncesinden
gruplar oluşur toplu organizasyonlarla gider, yeniliklerle gelirdik. Fuarlarda sergilenen
malzeme ve makineler geleceğimize yön verdiler. O dönemde fuarlara katılan
arkadaşlarımızın, işlerinin geleceği ile ilgili yatırımları, bu günlerinin temeli o yıllarda şekillendi.
Hep bu gidiş gelişlerde tanıştık, hem işleri hem dostlukları geliştirdik.
Son yıllarda her sektör için ülkemizde fuarcılığın geliştiğini, yeni fuarların açıldığını görmekteyiz.
Fuar sonu kapanış raporları incelendiğinde hemen hemen her fuarın, her yıl
katılımcı firma sayısı ile ziyaretçi sayısında artış görülmektedir. En önemlisi de her geçen
gün katılımcı yabancı firma sayısı ve ziyaretçilerde görülen artış küçümsenmeyecek
sayılara gelmiştir.
Fuarların beklentileri karşılayabilmesi için fuarı düzenleyen ve katılan firmalara bu konuda
düşen sorumluluklar bulunmaktadır. Fuarı düzenleyen firmanın seçtiği yer, zaman
ve içeriği sektör için önemlidir. Fuar katılımcılarında sektörün ihtiyaçları göz önüne
alınarak yelpaze geniş tutulmalıdır.
Katılımcıları aylar öncesinden fuar heyecanı sarar. Çünkü; kendi konusuna göre dünyadaki
yenilikleri malzeme ürün ve makineleri tanıtmak, gelen ziyaretçileri en iyi şekilde
standlarında ağırlamak ve yeniliklerle etkilemek için çok önceden çalışmaları gerekmektedir.
Katılımcılardan yenilikleri standına taşıyanlar fuarın ilgi odağı olurlar.
Fuarda katılımcı firmalar, ziyarete gelecek sektör temsilcilerinin ihtiyacı olan son gelişmeleri,
teknolojinin durumu ve önümüzdeki kısa ve uzun vadede sektörün konumu,
yatırımları yönlendirebilecek bilgileri paylaşmalıdır. Katılımcılar konularında danışmanlık
yapmalı yol gösterici olmalı ziyaretçilerin güvenini kazanmalıdır. Standlar yeni bilgilerin
paylaşıldığı eğitim alanları olmalıdır.
Ziyaretçiler açısından ise her yıl fuarı ziyaret bir buluşma olsa da, gözü yeniliklerde,
yeni malzeme ve makinelerde olacaktır. Yeni firmalarla tanışacak, çeşitli il ve ilçelerden
meslektaşlarıyla tanışma fırsatları doğacaktır. Bu yüzden ziyaretçiler fuarın gecesini,
gündüzünü her anını değerlendirirler. Akşama kadar yorgun düşse de, akşam
İstanbul’un ışıldayan yüzünden bir şeyler esinlenmek için bitkin düşene kadar devam
edecektir.
Memlekete dönüşte ise broşürler katalog ve örnekler, fotoğraflarla günlerce işyerinde
fuarda gördükleri, anılar ballandıra ballandıra anlatılınca da doğal olarak gelecek yıla
fuara aday ziyaretçiler oluşacaktır.
Fuarda gördüklerini, bulduğu malzeme ve makinelerden yararlanarak ürününü çeşitlendiren
ve uygulayanlar diğerlerine göre fark yaratacaklardır. Üreticiler için güzel tarafı
da bu olacaktır.
Fuarlar bir sektörün buluşma noktası olmuşsa bence başarıyı yakalamış demektir. Ancak
gerçek başarı fuara daha fazla yabancı katılımcı ve ziyaretçi sağlandığında hem
sektör hem ülkemiz için fuar başarılı geçmiş olacaktır.
Birol FEDAİ
ARED Yönetim Kurulu Başkanı
Açıkhavada Haberler / Kasım – 2011